Cozonac cu nuca si nutella

Ador mirosul cozonacul de.abia scos din cuptor.Si.mi place sa beau o cana cu lapte acompaniata de o felie de cozonac.

Ingrediente
Pentru 2 cozonacei micuti dar dolofani.
Pentru aluat
50 g unt topit si racit
250 ml lapte
1 lingura ulei
1 ou
2 galbenusuri
3 linguri zahar
2 plicuri zahar vanilat
1/2 lingurita sare
550 g faina
15 g drojdie proaspata
Pentru umplutura
2-3 linguri nutella
275 g nuca
100 g zahar
2 albusuri
1 fiola esenta de vanilie
coaja rasa (prin razatoarea mare)de la o portocala mica
1 lingura cacao
Mai avem nevoie
1 ou pentru uns
2 linguri rase de mac pentru presarat pe cozonaci
faina pentru infainat masa de lucru
Mod de praparare
Aluatul
Aluatul l.am facut la masina de paine .
Am pus ingredientele pentru aluat in cuva masinii in ordine in care le.am scris mai sus.
Am programat masina pentru aluat si in momentul in care programul s.a terminat am scos aluatul din masina,l.am pus intr-un vas,
l-am acoperit cu un servet de bucatarie si l.am lasat la cald pana cand si.a dublat volumul(circa 1 ora).

In acest timp ne ocupam de umplutura.
Nucile (eu le .am rupt in mana)le amestecam cu zaharul,
cacao si coaja rasa de portocala.
Batem bine albusurile si le adaugam si pe ele.
Adaugam si esenta de vanilie si nutella si amestecam bine.
Cand aluatul este gata crescut il scoatem pe masa de lucru infainata si il impartim in doua(eu avand niste forme mai mici).Daca aveti forme mari puteti sa nu impartiti aluatul si sa faceti un singur cozonac mai mare.
Intindem aluatul in 2 foi dreprunghiulare.
Impartim umplutura (ochiometric)in jumatate.
Distribuim umplutura pe cele doua foi de aluat dreptunghiulare.

Rulam.
Asezam fiecare cozonacel in parte in tava tapetata cu hartie de copt.
#In tava de silicon nu am pus hartie,am pus cozonacul direct in forma.
Acoperim tavile cu un prosop de bucatarie si  lasam la loc cald ,la dospit circa 45 min.

Preincalzim cuptorul.
Ungem cozonaceii cu ou batut si presaram deasupra seminte de mac.
Dam la cuptor timp de circa 50 min.
Ca sa fim siguri ca sunt copti facem testul scobitorii.
Scoatem tavile din cuptor,lasam sa se racoreasca dupa care scoatem cozonaceii din forme si ii acoperim cu un prosop de bucatarie.
Daca aveti rabdare ....hihihi....lasati cozonaii sa se raceasca si apoi feliati.

Pofta buna!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes