Herghelia de la Sambata de Jos-prietenii nostrii necuvantatori

Eram la Predelut............servisem micul-dejun si rasfoiam presa cand un articol ne-a atras atentia..............era vorba despre Herghelia de la Sambata de jos...............am zis......."pe cai"  si hai sa vizitam Herghelia.
Haideti sa-i aplaudam.


Intram pe o alee si  trecem pe langa Castelul Brukental  ,acopertit de prelate . Aflam mai tarziu ca este in renovare.Castelul a fost construit in sec. XVIII de Contele Brukenthal, la dorinta imparatesei Maria Tereza.
Pe tot parcursul vizitei noastre am fost insotiti de un ghid(de fapt o ghida.....hihihi) foarte amabila ,gata sa ne satisfaca  toate curiozitatile in ceea ce priveste Herghelia.Aflam astfel ca Herghelia de la Sambata de Jos este singura herghelie din Romania unde se creste rasa de cai cunoscuta sub denumirea de lipitani – cea mai veche rasa moderna de cai din Europa. Herghelia de la Sambata detine circa 300 de astfel de  exemplare.Fiecare cal are o boxa proprie. In dreptul fiecareia exista o tablita informativa, pe care sunt notate, linia de sange, anul nasterii, numarul de pepiniera si semnul distinctiv al mamei.
Caii sunt impartiti pe categorii : armasarii de monta publica, iepele-mame, caii de turism ecvestru, caii de sport, femelele tinere, masculii tineri . Fiecarei categorii ii corespune  un regim, un program si un rol bine stabilite in ierarhia hergheliei.
Herghelia are cativa zeci de angajati care se ocupa de ingrijirea animalelor.


Grajdurile

Herghelia se autogospaodareste.Pe langa cresterea cailor, tot aici se produce si hrana animalelor .Herghelia dispune de cateva sute de hectare de teren arabil si fanete.


Ei,ce spuneti de o plimbare cu trasura?
Expozitia de fotografii si sala de harnasamente.

Caii sunt blanzi,prietenosi si se lasa usor atunci cand li se pune capastrul, deoarece ei stiu ca vor fi dusi la plimbare. Cea mai mare bucurie a acestor animale este sa goneasca pe terenurile din fata grajdurilor, unde se antreneaza inhamati la atelaje ori sunt lasati sa alerge si sa-si ridice spectaculos copitele in aer.
Dincolo de grajduri se afla o pajiste  unde vom gasi  iepele mame sau viitoare mame, care pasc fara grija alaturi de manjii .lor.





Aici s-a incheiat vizita noastra .A fost o zi minunata!

16 comentarii:

  1. Caii sunt animalele mele preferate.Sunt superbi.
    Multumesc pentru aceasta"excursie".
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoase poze!Caii sunt niste animale splendide!

    RăspundețiȘtergere
  3. Medi, cand ai fost la hergelie? Si baiatului meu i-ar placea sa viziteze caii, fiinte minunate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Woow muuulte aplauze pentru superbi calutii, frumoase poze dragut locul vizitat;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hihihi! Ma uitam ca am mancat un "h". Ce-i drept pe un blog ca al tau, era si culmea sa nu mi se faca foame. Hihihi

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur ca ti-a placut "excursia" Dia!

    RăspundețiȘtergere
  7. Alinutzika,am stat mult si i-am privit.

    RăspundețiȘtergere
  8. Da,Teo intradevar asa este......mie una imi plac tare mult animalele astea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Alice Kitchenette.....da,merita aplaudati!

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumos povestesti Medy. Si ai facut niste poze frumoase. Caii sunt animalele mele preferate, dar pana una alta cresc pisici. hihihihi

    RăspundețiȘtergere
  11. Angela............hahaha...........te-ai intors din drum ,sper ca nu esti superstitioasa.Cati ani are baietelul tau?Multumesc pentru vizita si te mai astept cu drag! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Maaaaaaaaaaaaaaaaari,multumesc de vizita!Esti o draguta!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu Medy, nu sunt superstitoasa! Baietelul meu, Tudor, are 12 ani si de cand a citit cartea Annei Sewell este innebunit dupa cai. Noi suntem din Timisoara si de curand auzisem ca s-ar fi inchis herghelia. Cand am vazut postarea ta am decis ca e mai bine sa intrebam decat sa batem drumul pana acolo. Te pup si eu! Ai un blog extraordinar! Plin cu de toate! Hihihi

    RăspundețiȘtergere
  14. Angela, sa-ti traiasca baietelul,sa te bucuri de el!Ce pot sa-ti spun este ca la inceputul acestei luni herghelia se vizita,nu am auzit insa ca intre timp si-ar fi inchis portile.Dar inainte de a va hotari sa plecati la drum(mai ales daca o faceti special pentru vizitarea hergheliei )este bine de dat un telefon.
    Ma bucur ca iti place "bucataria" mea si te mai astept cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am vizitat herghelia ,anul trecut.:)
    Iubesc caii si iubesc zona aceea; la Sambata de Sus am petrecut cel mai frumos si linistit concediu!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes