Cipru-insula iubirii/Paphos

O noua zi.......un nou rasarit de soare.

Servim micul dejum , ne bem cafeau si la ora 9 fix soseste autocarul in fata hotelului................vom pleca spre Paphos,oras portuar si unul dintre centrele turistice cele mai importante ale Ciprului.
   Din mers facem cateva poze..................este adevarat nu prea reusite.

  Trecem prin Limassol,al doilea oras ca marime dupa Nicosia.
   Culturi de citrice(mandarine,lamai,portocale etc.)...........inca nu sunt coapte.........nu este perioada lor.
Lasand in urma Limassolul, ajungem in oraşul antic Kourion,un imens complex arheologic bine restaurat si in acelasi timp protejat.Kourion este asezat la inaltime, pe un deal in varful caruia se afla ruinele Casei lui Eustolios.Aici facem un prim popas si ratacim printre ruine.
In frunte cu ghidul nostru intram in casa.
Pentru a fi protejata ,Casa este acoperita iar pentru a nu calca pe relicvele antice accesul se face pe scari din lemn si punti.

   Admiram  ruinele casei.

Un mozaic impresionant foarte bine intretinut vom gasi in sala de mese.
O splendida vedere la mare din varful acesti deal.
Nu-i asa ca parca aceste ruine privesc catre Marea Mediterana?
Acesta este Amfiteatrul greco-roman de la Kourion El a fost  construit după modelul grecesc în secolul al II-lea î.Hr. si are  formă circulară şi scenă deschisă.Are o capacitatea  de 3.000 de locuri şi vara este gazda multor spectacole de teatru şi concerte în aer liber,



   Mergem mai departe........soarele ne copleseste..........este groaznic de cald.
Urmatoarea oprire este la Stanca  Afroditei.Aceasta poate fi admirata pe drumul dintre Limassol si Paphos.
Aici se spune că este locul de naştere al Afroditei, zeiţa  dragostei şi a frumuseţii.  Legenda locului spune că apele care înconjoară stânca sunt miraculoase, iar  cine  înoată de zece ori în jurul ei are parte de încă zece ani de tinereţe.
Eu nu stiu sa inot iar George nu s-a aventurat...........hihihi.


Priviti cat de clara este si ce albastru frumos are apa marii.
Hmm.............mi-am bagat putin picioarele in apa sa ma  racoresc un pic.......era asa de placut.


Ce nu mi-a placut erau aceste pietroaie care te deranjau la talpi.

Unii se balacesc, altii fac poze.
                                           Cu circa 3 km inainte de Paphos ,in localitatea Geroskipou(gradina sacra a Afroditei),unde se presupune ca a fost un sanctuar al zeitei se afla Biserica Sf.Paraschiva.Aceasta conserva  fresce din prima parte a secolului al IX-lea.

Si chiar daca coplesiti de arsita soarelui nu ne dam batuti........ajungem in Paphos.
In apropierea portului din Paphos, se gasesc mozaicurile excelent pastrate ale casei lui Dionysos, unele dintre cele mai frumoase din zona mediteraneana.
Acest mozaic reprezinta figurile simbolice ale celor patru anotimpuri.
Zeul orasului,Bacchuus(Dionysos) apare si el in diferite scene  dar vom intalni si chipurile lui Narcis,al Fedrei si al lui Hioppolytas,Icar,Neptun si Amymone,Apollo si Dafne.

Gata...............este trecut bine de ora pranzului  asa ca ne gandim sa servim pranzul....................ajungem in Port.
Ce sa fie ....................ce sa fie?.....................peste sa fie!!!!
Multe dintre restaurante(terase) se gasesc  chiar pe ponton..........si cum mie imi place genul asta ne hotaram sa ne oprim la una din ele  si sa pranzim.
Ne face cu ochiul Restaurantul "Pescarul"
Reclama sufletul comertului,asa-i?
Ne racorim un pic!!!
Savuram o porite de kebab de pui
si peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeste.................codul a fost delicios astfel incat am luat inca 2 portii la pachet .
  Si ceva sos.......sincera sa fiu nu m-au dat pe spate sosurile lor.
Si ceva dulce...............si gata ............ne-am rasfatat destul.
Deci..............cand am comandat eu am crezut ca este un fel de placinta cu branza cand colo uitati ce am primit....................adevarul ca a fost de-li-cioa-sa!...............primul strat era de biscuiti maruntiti ,urma un strat generos de crema de branza foarte fina  si apoi dulceata de afine...........ce mai..............bun ,domle,bun.........da asa ceva pot sa fac si eu .............hihihi.

Sa ne fie de bine!
Si acum trebuie sa consumam caloriile..............................ne mai plimbam putin prin port.
La capatul Portului se afla Fortul.Inițial, această cetate bizantină a fost construita pentru a proteja portul Acesta a fost reconstruit de către Lusignans în secolul al 13-lea, demontat de venetieni in secolul 16, si apoi reconstruit de catre otomani la sfarsitul secolului 16. În anul 1935 a devenit  monument național..



   Autocarul ne asteapta.
Ajungem la hotel cand afara se lasase deja intunericul.

Am avut o zi minunata!
Si acum sssssssssssssssst....................Somn lin!
Voi reveni cu o alta poveste !

12 comentarii:

  1. Tare frumos pe acolo,super pozele! Uite asa m-am plimbat si eu in Cipru...la ora asta tarzie.
    te pup ,weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos si instructiv Medy! Am mai fost si eu un pic cu voi in Cipru! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,Mari tu ne-ai tinut companie in aceasta vacanta si iti multumesc frumos!
      Pup draga mea!

      Ștergere
  3. Medi, frumoasa incursiunea! locuri magnifice, superbe,iar voi doi sunteti asa o pereche frumoasa! Pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Laura si ma bucura vizita ta!Te mai astept cu drag!

      Ștergere
  4. Foarte frumos!!!Vacanta placuta in continuare!Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa va fie de bine vacanta, iar amintirile sa va dea ghes mereu. Pup, frumosilor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cata frumusete, cata istorie...Intotdeauna ziceam ca as da 10 ani din viata mea sa pot respira aerul acesta plin de istorie si cultura. Din pacate, numai gandirea pozitiva, cum tot sunt sfatuita, nu ajunge...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ufffffffffffff........Doinita!
    Ai dreptate............frumusetea se imbina cu istoria tare bine aici ,in Cipru.Iti doresc din tot sufletul ca intr-o buna zi sa ajungi sa respiri(asa cum spui tu) aerul acestei tari.
    Te pup si te imbratisez draga mea!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes