Cipru-insula iubirii/Nicosia

Astazi NICOSIA
Nicosia, este capitala Ciprului si este asezata chiar in centrul tarii.Este singura capitala din lume divizata........partea nordica,apartinand turcilor si partea sudica,apartinand grecilor.Cele doua zone sunt delimitate de o “ Linie Verde ”.
Plecam din Larnaka si inainte de a intra  in Nicosia ,inca de pe autostrada ,din autocar,pe un deal se vede un steag imens.......................este cel al Ciprului de Nord care este identic cu cel turcesc doar culorile fiind inversate intre ele.

Tot din autocar am vazut si zidurile  orasului vechi ,construite de catre venetieni.Trebuie spus ca inainte de ocupatia musulmana, Cipru a fost ocupat de venetieni care au transformat  Nicosia in fortarete impresionante. Zidurile istorice s-au pastrat foarte bine,ele au ramas… orasul nou s-a inaltat  in afara centrului ..........aici   intalnim cladiri inalte, magazine moderne,zone rezidentiale, sosele largi .
Primul presedinte al Ciprului a fost arhiepiscopul Makarios
Noul Palat Arhiepiscopal, resedinta lui Makarios cat timp acesta a fost presedinte.In fata Palatului se afla o statuie de marmura alba, reprezentandu-l pe Makarios in marime naturala.

Masinile din timpul presedentiei lui Makarios.

In imediata apropiere a Palatului Arhiepiscopal se afla Catedrala Sf Ioan Evanghelistul, dedicata celui ce a fost cel mai iubit dintre apostolii lui Iisus.
  Aceasta nu are turle ci numai o clpotnita.
 Langa Catedrala Sf Ioan Evanghelistul se afla Vechiul Palat Arhiepiscopal.



Urmatorul obiectiv turistic............Monumentul Libertatii.
Acesta a fost ridicat in anul 1970 in memoria celor ce au luptat pentru independenta Ciprului. In total sunt paisprezece statuete ce reprezinta diferite tipuri de ciprioti, facand parte din toate paturile sociale, care au luptat impreuna pentru a obtine independenta tarii.
S-a vrut a fi ...........VICTORIE ................dar a iesit ce vedeti si voi................hihihi.
Ajungem in Piata Elefteria (Piata Libertatii) , punctul central al orasului,Din piata Elefteria incepe orasul vechi.Un oras vechi cu tendinte noi.
Strada Lidras...............o artera  pietonala, plina de restaurante, terase,  cladiri frumoase si bine intretinute, cu mici magazine de o parte si de alta care ofera turistilor suveniruri specific cipriote,cu cafenele cochete si nu in ultimul rand cu foarte multi turisti .O artera tipic mediteraneana asi zice eu..Ei,bine aceasta strada duce la "Linia Verde" .
   Strada Lidras............ inaintam spre punctul de trecere in nord.
   Punctul de frontiera grec – Lidra Street.............de o parte steagul grecesc
Lidra continua in Ciprul de Nord..........de cealalta parte steagul turcesc...........IMPRESIONANT!!!
Completam un formular cu datele personale (nume, prenume, serie pasaport si nationalitate) pe care ni se aplica o stampila.  Formularul trebuia pastrat si predat la inapoiere. Asta a fost tot! ................Trecem punctul de frontiera!
 Primul lucru pe care il facem este sa bem o cafea turceasca.............ni se serveste cafeaua alaturi de un pahar cu apa reeeeeeeeeeeeeeeece si un cub de rahat.Foarte buna atat cafeaua cat si rahatul.
 Inaintam pe strada Mustafa( tot o strada pietonala), o continuare a celei de dinainte de punctul de control.Poti vedea aici fel de fel de  mici magazine  cu fel de fel de obiecte expuse in fata intrarii acestora....... de la lucruri de imbracaminte ieftine pana la bijuterii,posete ,perne….ce mai........ stilul turcesc isi spune cuvantul, si-a pus amprenta.De cum treci granita  din Sud in Nord ai senzatia  ca timpul a stat in loc. Din  anul 1974 cand armata turca a invadat nordul Ciprului iar capitala Nicosia  s-a divizat, nu cred ca s-a  schimbat mare lucru..Este o diferenta incredibila intre partea de sud si cea de nord............si cand stai sa te gandesti ca totul se intampla pe aceiasi strada sau mai bine zis in acelasi oras!!!


Ne indreptam catre Catedrala Sfanta Sofia ........Această clădire impunătoare a fost  lacaş de cult creştin înainte ca turcii să o transforme în cea mai importantă moschee din Cipru.  In  anul 1954 a fost redenumită Moscheea Selimy Icoanele,crucile,toate ornamentele cu simboluri crestine  au fost date jos odata cu venirea turcilor...........in locul turnurilor au aparut minaretele iar vitraliile au fost inlocuite cu gratii.Ai impresia ca  minaretele strapung cerul dublei capitale cipriote.
Este cea mai mare moschee de pe insula.



Locul unde musulmanii se spala inainte de a intra in moschee.
 Ne descaltam.
si intram in moschee
    Atat pentru mine cat si pentru George era pentru prima data cand intram intr-o moschee.


Dupa vizita la moschee avem in plan BUYUK HAN.............am uitat sa va spun ca ghidul nostru dupa ce am ajuns in Piata Elefteria ne-a dat program de voie 2 ore.............mult prea putin am zis noi ,asa ca am hotarat sa mai ramanem si sa ne intoarcem in Larnaka cu un mijloc de transport ce face traseul Nicosia-Larnaka.
 Marele Han este o constructie interesanta din secolul 16,o cladire imensa cu terase largi si arcade care in prezent aduce foarte mult cu un  centru comercial traditional............gasim aici  mici pravalii,  tarabe cu suveniruri , terase unde poti servi o bere, ceva racoritor ,o cafea .




Am obosit ............si  ne era si foame................asa ca am hotaram ca inainte de a ne intoarce in Larnaka sa luam masa in Nicosia.
Cotlet de porc.
Kebab de porc.
Piept de pui cu un sos alb...................mmm.................bun,bun!.
Supa de rosii.................imi era dor de o ciorba sau de o supa................si va rog sa ma credeti ca aceasta supa a fost delicioasa.
Cateva poze inainte de a parasi Nicosia, la umbra florilor!
Cu cele doamne cu care am facut acest tur de oras.......Doamna Geta si Doamna Odetta.

Spre seara am ajuns  in Larnaka ,obositi dar  multumiti ca si astazi am avut o zi in care privirea si sufletul ne-au fost incantate de frumos!
Ajunsi la hotel ne-am racorit si rasfatat pe terasa acestuia cu ceva bun si rece!
O zi  minunata va doresc!

15 comentarii:

  1. Ce mult imi place tot ce am vazut in poze si faptul ca mereu calatoresti in locuri minunate.Bravo.O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucura ca iti place Rocs si ma bucura si vizita ta!Iti multumesc!
      Da, imi place mult sa calatoresc...........nu vin bine dintr-o calatorie si ma gandesc unde sa merg data viitoare.Dar cel mai important este sa fim sanatosi si atunci le facem pe toate.
      Pup si imbratisez cu mare drag!
      Seara minunata!

      Ștergere
  2. Vreau si eu... :) Super vacanta!! Tare ma bucur ptr voi :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tura urmatoare te luam cu noi Simona...........hihihi.Intradevar a fost o vacanta reusita din toate punctele de vedere.
      Pup cu drag!

      Ștergere
  3. Ce frumooos!!!
    Locuri frumoase si interesante ai vizitat;felicitari!!
    Pup si o zi cu soare!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super Medi. Am citit postarea şi am văzut pozele. Felicitări pentru vacanţă şi pentru modul de prezentare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,multumesc Parinte!
      Nici nu stii cat de mult ma bucura vizita ta.
      Toate cele bune!

      Ștergere
  5. Inca o zi cu tine si George in Cipru! Super Medy, atat pozele cat si povestirea. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamne, Medi, cate lucruri noi am aflat si cate locuri frumoase am vazut! Iti multumesc pentru faptul ca impartasesti aceste minunatii si pentru felul absolut minunat in care povestesti. Felicitari! Ar trebui sa scrii un jurnal de calatorii, sunt sigura ca ar avea succes. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doina,imi place sa calatoresc dar imi place sa impartasesc ceea ce vad cu voi si ma bucur nespus cand simt ca si voi va bucurati!
      Ooooooooooooo,ce idee minunata.......nu m-am gandit niciodata la asa ceva.
      Toate cele bune iti doresc din suflet!

      Ștergere
  7. O calatorie minunata intr-o insula superba dar cu o istorie atat de zbuciumata!
    MIhaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow...............ce vizita placuta........ai perfecta dreptate ,Mihaela .Am avut o vreme superba ,am facut niste excursii minunate.......ce mai..........totul a fost minunat.
      Multumesc pentru recomandarile facute, mi-au prins foarte bine.
      Pup si imbratisez!

      Ștergere
  8. Si eu calatoresc mult,in afara tarii nu am fost de citiva ani,mi-a placut calatoria,sunt convinsa ca si tot ce ati vizitat va incintat,pe mine m-au emotionat cladirile si strazile pietruite,mi-am amintit de Cotor o cetate de munte de la Adriatica dar acolo latimea strazilor era cam 3m,foarte interesant,aici nu mi-au placut gratiile dar e stilul :)

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes