Conacul Bellu-Urlati


Da,da,da..................am dat startul iesirilor la  plimbare............mda........... cu fetele...........stiti deja ca atunci cand avem timp,atunci cand ne punem de acord etc etc  plecam intr-o mica plimbare de dimineata pana la asfintitul soarelui. 
De ceva vreme imi tot propusesem sa ajung la Conacul Bellu din Urlati.............................cum George nu era amator  am facut strigare si am plecat la drum spre Urlati  pentru a vizita Conacul Bellu cu mama,Ionela,Roxana si Elena. 
 Despre Conacul Bellu................o locatie retrasa, placuta, asezata intr-un cadru feeric la marginea orasului Urlati, la circa 85 km de Bucuresti.
Conacul Bellu ,asa cum ii spune si numele,a apartinut familiei Bellu .
Foarte bine conservat si  recent restaurat Conacul Bellu a fost declarat monument arhitectural.El dateaza din secolul XIX.
Ceea ce vizitam astazi este o ramasita a domeniului Bellu.  Aflam ca aici de fapt a fost un complex de cladiri din toate ramanand doar aceasta casa ,casa de oaspeti a boierului Bellu.Restul cladirilor sunt acum ruine .Cu multi ani in urma  domeniul Bellu din Urlaţi se compunea din “Casa Mare” – conacul propriu zis, o cuhnie, o biserica, “Casa Mică” – actualul conac şi ansamblul porţii de intrare.
Clădirea muzeu a fost construită în stil vechi românesc. ..............ea este compusa din mai multe incaperi iar delimitarea intre camere se face prin arcade.Arhitectura este impresionanta atat la exterior cat si in interior.
Am putut fotografia numai afara ,in interior este interzis fotografiatul..........ceea ce va pot spune insa in cateva cuvinte este ca interiorul este pur si simplu impresionant .................... abundă de frumuseţe şi fast occidental şi oriental.
 In interior este expusa mobila si obiecte decorative originale ce au apartinut celor care au locuit aici.

Gasim deci aici  icoane vechi ,tablouri,candelabre, sfesnice,statuete,stampe,vase orientale,portelanuri,argintarie de cea mai buna calitate dar si fotografii realizate chiar de Alexandru Belu,picturi portret ale unor membri ai famiiliilor domnesti,arme  cu manerul lucrat in fildes si sidef,jilturi si fotolii din piele de Cordoba.............dormitorul si salonul principal pastreaza mobilierul original din lemn masiv,la fel si biroul de lucru al lui Alexandru Bellu.Vom gasi o biblioteca cu carti din secolul XIX dar si un salon turcesc si unul japonez.
 Proprietarul Alexandru Bellu a fost un cunoscut om de cultura, avocat, arhitect, numismat si fotograf pasionat, unul dintre precursorii artei fotografice romanesti. 
 
 
Turnul(foisorul) de la  intrarea in domeniul Bellu.
Conacul se afla pe o colina si pentru a ajunge la el urcam pe o poteca pietruita ce trece printr-o  padure cu foarte multi tufani.
Pe poteca pietruita suntem intampinate de ........ei!
Ajungem in poienita unde se afla Conacul.................o casa  de un alb imaculat cu tamplarie din lemn negru care astazi gazduieste Muzeul Memorial Alexandru Bellu.
Casa?........................SU-PER-BA................frumoasa,eleganta ,cu  camere largi, inalte, mobilate si accesorizate cu foarte mult bun gust.


Crama boieresca........aici putem admira utilaje şi vase pentru producerea vinului din cele mai vechi timpuri şi până in ziua de astazi.
Stalpii sunt din lemn.

Prispa casei.........pardoseala este un mozaic din pietre de rau colorate.


In curtea Conacului se lucreaza la infrumusetarea gradinii................o gradina frumoasa si bine ingrijita.






Am plecat urmand acelasi drum pe care am venit..................am plecat mai relaxati,mai bogati sufleteste!

Drum bun!

10 comentarii:

  1. Superba excursie,a meritat si ma bucur de locurile incintatoare si arhitectura superba,flori ,alei,foarte frumos,am fost si eu la un conac al unui grof din Ardeal ,bine conservat si totul era zugravit pe dinafara in verde,interesant :)
    Ciao Maria si mai vreau sa mergi in excursii:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Geta si asta este tare bine conservat si intretinut,mi-a placut tare mult.
      Da.........verde........interesant intradevar.
      Seara minunata sa ai!

      Ștergere
  2. Ce-mi place ca te duci sa vezi locuri si lucruri interesante! Daca as avea carnet de conducere si eu m-as duce! Foarte frumos Medi! Sa nu stai in casa daca poti vedea asa locuri interesante! Mii de pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intradevar , este un mare avantaj cand ai permis de conducere,te poti deplasa mult mai usor.
      Pupici si tie si multumesc de vizita!

      Ștergere
  3. Minunat,Medi!
    Prin vizitele tale,vad si eu,unele coltusoare frumoase ale Romaniei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur Cami ca iti face placere si ma bucura si vizita ta!Multumesc frumos si te mai astept!

      Ștergere
  4. Foarte frumos,uite ca mai sunt multe locuri frumoase de vizitat.
    Bravo Medi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Silvioara sunt multe de vazut numai ca din pacate nu stim sa le punem in valoare.Eu de foarte putin timp am aflat de acest Conac.
      Pup!

      Ștergere
  5. FELICITARI, FELICITARI, FELICITARI!
    Medi, te admir nespus pentru ca mergi si vizitezi locuri minunate si nu stai legata in casa...
    Superb acest conac, pacat ca nu s-a pastrat tot domeniul in intregime. Ce mult as vrea sa merg si eu sa-l vad!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!Multumesc!Multumesc!
      Merita sa mergi,Doinita!
      Pup cu mare drag!

      Ștergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes