Schitul Iezer

Ne continuam mini-vacanta...............astazi Schitul Iezer!
Schitul Iezer este situat in satul Cheia in apropierea orasului Olanesti.
Schitul Iezer are hramul „Intrarea în biserică a Maicii Domnului“ si cuprinde o obste de maici.
Primii ctitori ai acestui sfant lacas au fost  Radu cel Mare (1377-1383) și fiul său Mircea cel Bătrân (1386-1418).
In timp, schitul s-a degradat iar anul 1559,la o distanta de circa 500 m  acesta a fost refacut de catre
voievodul Mircea Ciobanu împreună cu soția acestuia doamna Chiajna, fiica voievodului Petru Rares (1527-1546).
Aici s-a adapostit o obste monahala care la vremea respectiva numara peste 300 de calugari..O parte dintre acestia trăiau in manastire viața de obste in timp ce altii veneau doar duminica si in zile de satbatoare pentru a paricipa la slujbele care aveau loc in biserica,  in rest traind  in sihastrie,prin pesteri sau prin chilii.
Se pare  ca schitul a fost terminat intre anii 1567-1568, după moartea ctitorului .
și se mai spune că în anul 1700 schitul era pustiu si surpat.
Actuala Biserica  a fost zidită de episcopul Ilarion si schimonahul Antonie.
Cuviosul Antonie  a donat toate economiile sale şi a lucrat personal la zidirea bisericii (1714) şi a chiliilor din partea de apus a acesteia, unde încă mai poate fi remarcat un subsol spaţios, construit pentru depozitarea celor necesare întreţinerii vieţii monahale.
Cuviosul Antonie la varsta de 64 de ani,dupa o viata prospera de negustor, se hotarasete sa aleaga calea monahala.Renuntand sa mearga la Muntele Athos,Cuviosul Antonie, la indemnul episcopului Ilarion al Eparhiei Râmniculu se stabileste la Schitul Iezer in dorinta de a intemeia  aici o obşte monahală, după modelul celei de la Sfântul Munte Athos.
Cuviosul Antonie gaseste in imprejurimi o pestera si incepe aici sa ciopleasca paraclisul si chilia in care a trait pana la varsta de 92 de ani.Tot aici, la gura pesterii şi-a sapat şi pregătit locul de veci, unde şi-a găsit odihna veşnică la 23 Noiembrie 1720.
Mai tarziu, in 1992, schimonahul Antonie a fost canonizat sub numele de Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul, asa cum apare si in calendar la data de 23 Noiembrie.O parte din moaştele sale au fost găsite îngropate la intrarea în peşteră şi au fost mutate la Schitul Iezer, unde se află şi acum.
Din anul 1948,  Schitul Iezer Schitul a fost populat cu maici aduse de la Mănăstirea Sărăcineşti .
Din anul 1998 schitul s-a imbogatit cu o noua biserica.
Inainte de a ajunge la Schit ne oprim sa ne racorim cu apa rece de la Izvorul Tamaduitor al Sfantului Antohie!
    Ajungem la Schit!
   Schitul este asezat intr-o poienita unde in trecut exista un iezer,de unde si denumirea schitului.

Urcam
   si suntem intampinati de o bisericuta zugravita in alb, inconjurata de foarte  multe flori divers    colorate.............schitul vechi.
 Interiorul  bisericii!
În cadrul schitului, în afara chiliilor şi construcţiei vechi există asa cum am spus si mai sus şi o biserică nouă, mai mare,datand din 1998.

Curtea interioara!

Toaca!

Chiliile!

Maicutele se autogospodaresc!
I
De aici plecam mai departe spre Schitul Pahomie....................dar asta intr-o alta postare.
Toate cele bune si o seara minunata va doresc!