Tort cu capsune si crema de ciocolata alba

Mi-e dor,mi-e tare dor de tine  copilarie!
Mi-e dor de ulita satului in care am copilarit,mi-e dor de prietenii din copilarie ....mi-e dor de ai mei bunici.
Imi este dor de mirosul cozonacilor calzi scosi din cuptorul cu lemne,de cornuletele fragede framantate cu osanza de porc,de prajitura negresa cum numai bunica stia sa le faca.
Imi aduc aminte cum se trezea duminica dis-de dimineata si facea ceva de mancare ca apoi sa ma ia de mana si sa mergem impreuna la biserica .Ne intorceam apoi acasa si mancam bunaciunile preparate.
Eeeeei.....unde esti copilarie?
De ce m-am gandit sa "confectionez" acest tort?
Ei bine ,de cand ma stiu in curtea parintilor mei am avut o parcela pe care o cultivam cu capsuni.Mmm....si ce capsuni....proaspete,aromate,pline de savoare.
De cativa ani am schimbat soiul de capsuni si acestea  rodesc de primavara pana toamna tarziu astfel incat ne bucuram de aroma si parfumul acestei delicioase fructe o perioada mai lunga.
Si nu exista vara ca din capsunii din curte mama sa nu "confectioneze" un tort.
M-am gandit sa  "confectionez" si eu ,cu aceasta ocazie, acest delicios tort numai ca a trebuit sa  cumpar capsunii pentru ca, va imaginati,  la data asta sunt numai frunzele de capsune pe parcela mamei.

Ingrediente
Pentru blat
6 oua
6 linguri apa
11 linguri zahar
9 linguri faina
2 linguri cacao
2 plicuri zahar vanilat
un praf de sare
unt pentru uns tava
Pentru crema
4 galbenusuri
300 g unt
225 g zahar (eu am folosit zahar pudra)
2 pliculete zahar vanilat
150 g ciocolata alba
Pentru sirop
250 ml apa
150 g zahar
1 fiola esenta de rom
Pentru ornat
5-6 cirese
circa 500 g capsune
150 g fistic
Mod de preparare
Blatul
Separam albusurile de galbenusuri.
Peste albusuri adaugam un praf de sare si mixam bine pana cand compozitia isi dubleaza volumul si devine spumoasa.
Adaugam zaharul ,in ploaie,si mixam pana cand zaharul este complet dizolvat.Adaugam si zaharul vanilat.

Adaugam apa, lingura cu lingura ,si amestecam cu o lingura de lemn de jos in sus(NU circular).
Incorporam  galbenusurile, amestecand la fel ca mai sus.

Cernem faina.
Cernem cacao.
Incorporam atat faina cat si cacao in amestecul de mai sus ,amestecand usor pentru o buna omogenizare.

Ungem o forma rotunda ,cu diametrul de 24 cm. cu unt si apoi o captusim cu hartie de copt.
Presam usor astfel incat hartia sa se lipeasca atat de fundul tavii cat si de peretii acesteia.
Turnam compozitia in tava si nivelam cu ajutorul unei linguri.
Introducem tava in cuptorul preincalzit si coacem la 165 grade pana cand blatul trece testul scobitorii(circa 30-40 min).
Nu trebuie sa deschidem usa cuptorului in timpul coacerii ,cel putin in primele 15 min.
Scoatem tava din cuptor si lasam blatul sa se raceasca.


Cand blatul este rece il scoatem din tava,indepartam hartia de copt si il taiem in 2.
Crema
Mixam galbenusurile cu zaharul (adaugat in ploaie) si zaharul vanilat pana se albesc.
Acest amestec se pune pe baie de abur si se tine pana se ingroasa(fara a da in clocot!!!).
Se trage de pe foc si se lasa la racit.
Se rupe ciocolata bucatele si se topeste cu untul la foc mic.
Se lasa sa se racoreasca si apoi se mixeaza pana obtinem un amestec cremos.
Acest amestec il adaugam in crema de oua si amestecam pentru o buna omogenizare.
Siropul
Zaharul impreuna cu apa se pun la fiert  timp de 3 min 
Se lasa sa racesca complet.
Dupa racire adaugam esenta de rom si amestecam bine.
Asamblare
Se aseaza pe un platou primul blat insiropat.
Intindem 1/3 din crema deasupra blatului.
Peste crema asezam capsuni feliate(atatea cat sa acopere blatul).
Apasam usor fructele astfel incat sa intre putin in crema.
Peste capsuni punem 1/3 crema si nivelam.
Asezam celalalt blat insiropat.
Cu crema ramasa imbracam tortul atat deasupra cat si pe lateral.
Deasupra decoram cu capsuni feliate si cateva cirese iar pe lateral se imbraca in fistic pisat in piulita.
Se da la rece pentru cateva ore.
Se feliaza si se serveste.
Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Eeee Medi,daca tie ti-e dor de aceste dulciuri din copilarie,eu astfel de fructe nu le vedeam decat in carti si poate nici acolo!! era doar Ana are mere!!!
    Pup fata harnica si gospodina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lulus ,draga mea, avand capsuni in curte ne bucuram de ele si ca atare dar si confectionand diverse praji.Si eu te puuuuuuup

      Ștergere
  2. Si doar am zis sa nu intru ca plec indurerata! Arata demential, Meducule! Demential! :X:X

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes