Clatite americane cu finetti

    Este pentru prima data cand le "confectionez".
    Am gasit foarte multe retete dar in final m-am decis la reteta lui Jamie Oliver pe care am aromat-o cu putina     esenta de rom.
    Am citit ca secretul unor clatite americane reusite consta in compozitia fina si pufoasa a acestora.
    Si am mai citit ca este foarte important ca tigaia sa fie bine incinsa,ca trebuiesc coapte la foc mediu si nu mai     mult de 2 minute pe o parte si nicidecum nu trebuie sa  intoarcem clatita de mai multe ori.
   Am tinut cont de toate acestea si mi-au rezultat niste clatite delicioase pe care le-am servit cu finetti.

Ingrediente
4 oua
140 ml lapte
2 linguri zahar
115 g faina
2 plicuri zahar vanilat
1 fiola esenta de rom
1 plic praf de copt
un praf de sare
ulei pentru uns tigaia
Mod de preparare
Separam albusurile de galbenusuri. 
 Mixam albusurile cu sarea pana se face spuma.
 Separat mixam galbenusurile cu zaharul  si zaharul vanilat. Adaugam putin cate putin  laptele.
Cernem faina,o amestecam cu praful de copt si o incorporam si pe ea in acest amestec.
La final incorporam albusurile spuma si esenta de rom  si amestecam usor.
Aluatul rezultat trebuie sa aiba consistenta unei smantani care curge,un aluat mai gros(dens) decat la clatitele clasice.
Incalzim o tigaie si o ungem cu putin ulei.In cazul in care se intampla sa picuram mai mult ulei stergem surplusul cu un servetel de bucatarie.
Dupa ce tigaia s-a incins bine, turnam un polonic din compozitia de clatite exact pe centrul tigaii,fara a nivela.
Coacem circa 2 minute, pana in momentul in care apar bule de aer pe suprafata clatitei dupa care o intoarcem pe partea cealalta, folosind o spatula. 
  Lasam si pe partea cealalta 2 minute pana cand se rumeneste frumos.
Procedam asa pana treminam  compozitia.
Le-am servit cu finetti dar se pot servi cu gem,dulceata, fructe,sos de ciocolata,miere ......adica, cu ce ne place.

Pofta buna!

6 comentarii:

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes