Spanac cu sos de rosii

    L-am confectionat pentru o zi de post dar merge de minune acompaniat de un ou ochi sau o bucata de      friptura.

 Ingrediente
1 kg spanac proaspat

1 ceapa
2 catei de usturoi
1 lingurita rasa cu boia iute
5-6 linguri cu ulei de masline
200 ml supa de legume
sare
piper macinat
Pentru sosul de rosii
3 -4 linguri ulei de masline
4-5 rosii mari si zemoase
200 ml suc de rosii
2 fire de ceapa verde
1-2 catei de usturoi
1 fir de rosmarin verde
1 foaie de dafin
1 lingurita zahar
sare
piper macinat


Mod de preparare
Curatam spanacul,apoi il spalam sub jet de apa rece in mai multe ape.
Punem pe foc o oala cu apa in care adaugam o lingurita rasa de sare.Cand apa incepe sa colcoteasca punem frunzele de spanac si le oparim timp de 2-3 min.Frunzele de spanac fiind foarte fragede nu trebuiesc tinute prea mult la oparit.
Scoatem spanacul oparit cu ajutorul unei palete intr-o sita si il lasam la scurs dupa care il tocam marunt cu ajutorul unui tocator de lemn.Aceasta operatie o putem face cu robotul dar mie imi place mai mult cu tocatorul deoarece nu iese asa pastos.


 Intr-o tigaie mai inalta se pune uleiul la incins.Curatam si apoi taiem ceapa marunt si o punem la calit in uleiul incins.Usturoil curatat il dam prin presa si il adaugam si pe el in tigaie.Lasam la calit dupa care  adaugam circa 200 ml supa de legume si boiaua iute.Lasam sa dea intr-un clocot dupa care adaugam spanacul.Condimentam cu sare si piper dupa gust ,amestecam bine si lasam pe foc mic circa 10-15  min. pana cand mancarea scade bine.

                                       Separat ne ocupam  de "confectionarea" sosului de rosii
Intr-o cratita in care am incins uleiul punem ceapa taiata marunt,usturoiul dat prin presa,rosmarinul si foaia de dafin.Acoperim cu un capac si lasam pe foc mic , la inabusit ,circa 5   min.astfel incat ceapa si usturoiul sa se inmoaie fara sa se rumeneasca.Se adauga rosiile decojite si taiate cubulete foarte mici si zaharul.Lasam sa fiarba pe foc circa 5 min dupa care adaugam sucul de rosii si lasam sa fiarba la foc mic pana ce sosul se ingroasa.Condimentam dupa gust cu sare si piper,indepartam foaia de dafin si crenguta de rosmarin.
Acest sos se poate pune peste spanac,amesteca si dat intr-un clocot tot amestecul sau poate fi servit separat,alaturi de spanac.

Pofta buna!


12 comentarii:

  1. Vecinutoooooooo...arata tare fain !
    Sa sti ca nu l-am combinat niciodata,pina acum cu rosii , dar...e o idee excelenta. Bravo !
    Te imbratisez si te tzuc cu drag Medi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este pentru prima data cand prepar si eu asa si sa stii ca mi-a placut tare mult vecinico!
      Pup cu drag!

      Ștergere
  2. unde ai gasit spanac proaspat, Medi? ca eu caut de ceva vreme...si nu se lasa vazut:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahaha................reteta este de asta-primavara cand se gasea spanac proaspat!

      Ștergere
  3. Imi place spanacul, deci imi place reteta ta!

    RăspundețiȘtergere
  4. O sa incerc si eu reteta ta, imi place spanacul! Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes