Piftie de porc

Este nelipsita de pe masa de Craciun. Ingrediente:

.1 ciolan de porc cu os
.3 picioare
.1 kg pulpa de porc
.2 cepe
.3-4 morcovi
.1 radacina patrunjel
.3-4 capatani de usturoi
.1 cub concentrat de legume
.3 oua fierte tari
.piper boabe
.foi de dafin
.sare
Mod de preparare:
Parlim ciolanul si picioarele, le curatam si le spalam bine.Atat ciolanul cat si picioarele eu le-am taiat in doua.Pulpa de porc o spalam si o taiem si pe ea tot in doua.Punem totul la fiert intr-o oala cu apa atat cat sa cuprinda toata carnea si dam in cateva clocote.Spumam intre timp , aruncam apa si apoi spalam carnea.Punem carnea din nou in oala in apa rece .Apa trebuie sa depaseasca in inaltime jumatate sau chiar un pic mai mult din inaltimea cantitatii de carne.Saram si dam la fiert la foc potrivit.Indepartam spuma pe masura ce se formeaza .Adaugam piperul boabe si foile de dafin.Adaugam dupa circa o ora de fiert ceapa curatata si crestata, morcovul si radacina de patrunjel curatate.Adaugam si concentratul de legume si lasam la fiert la foc mic, acoperind oala cu un capac.Se fierbe pana cand carnea se desface usor de pe oase si nivelul lichidului scade pana aproape de nivelul carnii.Luam oala de pe foc si o lasam circa 1/2 ora sa se racoreasca dupa care scoatem carnea intr-un castron cu ajutorul unei spumiere.Scoatem si legumele fierte.Desfacem carnea de pe oase si o asezam in bolurile in care am pus rondele de morcov si rondele de ou fiert.
Lasam zeama sa se raceasca bine si apoi degresam .Vanturam zeama , potrivim de sare si adaugam usturoiul curatat si zdrobit.Mai vanturam inca odata incalzim zeama din oala si apoi strecuram.Cu ajutorul unui polonic repartizam zeama in fiecare bol cu carne , avand grija ca de fiecare data cand luam din oala sa amestecam bine.Dam la rece , lasam sa se inchege si apoi servim.
Pofta buna!

13 comentarii:

  1. o bunatate!am avut si noi de Craciun,dar ale tale sunt foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu fac, ca nu-mi place, dar sotul meu o devoreaza ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata... uite ca nu m-am gandit sa pun in piftie si ou fiert... Chiar azi imi zicea sotul ca ar manca piftie.. ca a fost tare buna cea de la Craciun... dar... nu prea am chef sa fac daca nu e Craciun... :d

    RăspundețiȘtergere
  4. Medy, vin si eu la o portie.
    Anul asta n-am facut inca si nici nu stiu daca fac, ca trebuie sa o mananc singura.
    Asa o pregatesc si eu. Arata nemaipomenit!
    Apropo, nu te inscrii la festivalul blogurilor gustoase pe gustos.ro?
    Tu ai cu ce, ai numai "bunaciuni"!
    Te pupic!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte faina ti-a iesit.Nici noi nu suntem mari fani, dar cand o vad asa faina mi se face pofta.
    te pup cu drag si-ti doresc o duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos si cu siguranta foarte gustos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Geta, intotdeauna de Craciun imi place sa fac preparate traditionale.

    RăspundețiȘtergere
  8. Liana, noua ne place tare mult .....trimite sotul sa-i dau o portie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Felis, parca ma bate gandul sa mai fac si eu ca tare mult ne place.

    RăspundețiȘtergere
  10. Haplea, tare buna a fost.......niciodata nu ma satur de piftie.

    RăspundețiȘtergere
  11. arata foarte bine :*:)) chiar o sa fac si eu de craciun :))

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes